СУТЬ ЗВЕРНЕННЯ:
Відміна закупівлі бортових каменів та заміни бордюрів у місті
ЗМІСТ:
Комунальне підприємство «Кременчуцьке підрядне спеціалізоване шляхове ремонтно-будівельне управління» оголосило 2 тендери на заміну та встановлення бортового каменю. Загальна вартість договорів складає 1 млн 617 тис. гривень. Про це стало відомо із засобів масової інформації. Керуючись своїми правами громадян України та мешканців Кременчука, вимагаємо відміни закупівлі бортових каменів та їх заміни. Вимагаємо перенаправити 1 млн 617 тис. грн на потреби Збройних Сил України. В нашій країні десятий рік іде війна. Третій рік повномасштабного вторгнення переживають українці. Наші захисники мужньо боронять Батьківщину, і тил зобов'язаний їм в цьому допомагати. Ми погоджуємося з тим, що місто має функціонувати в нормальному режимі: потрібно ремонтувати дороги, забезпечувати лікарні та навчальні заклади, ремонтувати електромережі та іншу інфраструктуру; але є некритичні витрати, які можуть зачекати. Одна з таких витрат - оновлення бордюрів. Читаючи гнівні коментарі до цієї новини, можна зрозуміти, що свідомі мешканці Кременчука виступають проти цієї витрати і підтримають цю петицію! https://t.me/h_kremenchug/76669
ВІДПОВІДЬ НА ЗВЕРНЕННЯ:
petition
На Вашу електронну петицію щодо відміни тендерів на заміну та встановлення каменю бортового виконавчий комітет Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області повідомляє наступне.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.  Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Главою 14 Бюджетного кодексу України визначено розмежування видатків між бюджетами та відповідно до ст. 87 цього Кодексу, видатки на національну оборону (крім заходів та робіт з мобілізаційної підготовки місцевого значення), забезпечення функціонування установ та закладів Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів, Служби безпеки України, органів цивільного захисту, які перебувають у державній власності, здійснюються з державного бюджету.
Проте, Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області та її виконавчий комітет зі своєї сторони з виключним дотримання вимог законодавства та з урахуванням положень ст. 36 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 91 Бюджетного кодексу України,  здійснюють заходи в галузі оборонної роботи та видатки на заходи і роботи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки місцевого значення.
Щодо необхідності встановлення та заміні бортового каменю в межах м. Кременчука слід звернути увагу, що бортовий камінь є одним з основних елементів вулично-дорожньої мережі, розділяє проїзну частину від тротуарів і позначає межі дороги, служить для розділення різних видів покриття.
Однією з основних функцій бортового каменю є запобігання руйнуванню покриття через навантаження і зовнішній атмосферний вплив. Автомобільні дороги без бортового каменю більш схильні до руйнування асфальтобетонного покриття крайових частин, хоча вони і мають обочини, укріплені кам’яними матеріалами. Влаштування доріг без бортового каменю (з укріпленими обочинами) в щільній міській забудові не можливо через, зокрема, але не виключно, недостатності ширини проїзної частини, пилу, бруду та інших негативних факторів.
Бортовий камінь також виконує функцію розділення типів покриття по висоті, так як згідно з існуючими нормами та вимогами покриття проїзної частини повинно знаходитися нижче 15 см від пішохідних зон, а на посадкових майданчиках зупинок громадського транспорту - 20 см.
Також, однією з важливих функцій бортового каменю є забезпечення водовідведення з проїзної частини. При будівництві чи ремонті проїзної частини дороги спочатку встановлюється бортовий камінь відповідно до технічного завдання, який забезпечує водовідведення, а після цього вже влаштовується покриття. Встановлення бортового каменю забезпечує безпеку руху. Висота конструкції не дозволяє автомобілям виїхати на тротуар, а значить є додатковим засобом створення безпечних умов для руху пішоходів, а пішоходам, у свою чергу, дозволяє орієнтуватися у міському середовищі, позначаючи межі тротуарів.
Встановлення бортового каменю в міській забудові на дорогах та внутрішньоквартальних проїздах регламентовано ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво, ДБН В.2.3-5:2018 Вулиці та дороги населених пунктів, ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій, ДБН Б.2.2-5:2011 Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій, ДСТУ 3587:2022 Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану, ГБН В.2.3-37641918-550:2018 Автомобільні дороги. Зупинки маршрутного транспорту. Загальні вимоги проектування.
Таким чином, встановлення бортового каменю або його заміна дозволяє забезпечити безпеку всіх учасників дорожнього руху, зберегти цілісність асфальтобетонного покриття, забезпечити водовідведення та поліпшити зовнішній вигляд, створивши гармонійне поєднання з навколишньою архітектурою міста.
Відносно відміни тендеру, то підстави для відміни тендеру чітко визначені п.п. 50, 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 та ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Як вбачається з інформації, опублікованої в системі «PROZORRO», тендера по закупівлям: «послуги з поточного ремонту по заміні бортового каменю» вже завершено, визначено переможців, з якими укладено договори.  
Наразі, є судова практика, відповідно до якої суди касаційної інстанції зазначали, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», неможливо відмінити процедуру закупівлі, оскільки це нівелює принципи та основні положення Закону України «Про публічні закупівлі». Право на відміну торгів існує лише на стадії до завершення процедури торгів, а не після їх завершення на стадії укладання договору з переможцем. Після укладення договору про закупівлю процедура закупівлі є завершеною.
Разом з цим, висловлюємо вдячність за виявлену небайдужість і активну громадську позицію відносно вирішення питань місцевого значення та звертаємо увагу, що виконавчий комітет Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області на виконання положень ст. 17 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» продовжуватиме роботу, спрямовану на сприяння діяльності військового командування у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану.


Міський голова                                                                   Віталій МАЛЕЦЬКИЙ



ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ОСІБ, ЯКІ ПІДПИСАЛИ ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ:

304